Fie a văzut probabil ExistenZ de prea multe fie e disperat după atenție, deoarece tot interesul publicului e acum orientat către Meta lui Quest și PS VR de la Sony. Pot numai să speculez motivul pentru care co-fondatorul Oculus Quest, Palmer Luckey , tocmai a dezvăluit un VR headset care te-ar putea ucide în viața reală.
Da, „dacă mori în joc, mori în viața reală” e conceptul celui mai nou headset VR de la Palmer Luckey, ce pare conceput doar pentru a-i face pe oameni să vorbească din nou despre Luckey – sau despre metavers, sau orice altceva de genul ăsta.
Începând o postare pe blogul său personal cu o descriere a popularului joc Sword Art Online și amintind despre nașterea lui Oculus Rift, în caz că cineva a uitat că el a fost implicat în asta, Luckey dezvăluie apoi NerveGear, o nouă cască VR care și-ar putea omorâ purtătorul dacă moare într-un joc.
„Dar nu pentru asta ești aici. Vrei NerveGear, dispozitivul incredibil care recreează perfect realitatea folosind o interfață neuronală directă care este, de asemenea, capabilă să omoare utilizatorul. Ideea de a-ți lega viața reală de avatarul tău virtual m-a fascinat întotdeauna – ridici instantaneu miza la nivelul maxim și forțezi oamenii să regândească fundamental modul în care interacționează cu lumea virtuală și cu jucătorii din interiorul ei. Grafica ridicată ar putea face un joc să pară mai real, dar numai amenințarea unor consecințe grave poate face ca un joc să pară real pentru tine și pentru orice altă persoană din joc. Aceasta este o zonă a mecanicii jocurilor video care nu a fost niciodată explorată, în ciuda istoriei lungi a sporturilor din lumea reală care se învârte în jurul unor mize similare”, tachinează Luckey pe blog.
El continuă apoi să rezume problemele industriei VR în momentul de față – în principal că oamenii nu sunt cu adevărat interesați de VR.
„Vestea bună este că suntem la jumătatea drumului spre a face un adevărat NerveGear. Vestea proastă este că până acum am rezolvat doar jumătatea care te ucide. Jumătatea perfectă a ecuației realității virtuale mai are mulți ani până va fi rezolvată” spune Lucky.
Și da, realitatea virtuala are ceva probleme de rezolvat, având în vedere că mai mult de un sfert din cei care încearcă un VR headset se confruntă cu motion sickness (senzație de greață, amețeli, dezorientare, dureri de cap).
Revenind totuși la proiectul lui Palmer Luckey, să vedem de unde s-a inspirat pentru noua “jucărie”.
Designerul a explicat că, în jocul Sword Art Online, căștile NerveGear Killer aveau un emițător de microunde care putea pur și simplu să omoare purtătorul. Deoarece această tehnologie nu este încă posibilă, pentru prototipul său, Palmer Lucky a folosit module de încărcare explozive. Pe acestea le-a legat cu un senzor foto care poate detecta ce se întâmplă pe ecranul de joc (dacă arată Game Over) și, ei bine, casca ar putea să te omoare dacă mori în joc.
Citește și: Cercetătorii prezintă o mască de realitate virtuală care poate simula sufocarea
El spune că sistemul său nu este încă perfect și că este „doar o piesă de artă pentru birou” , conceput ca un obiect care să dea o temă de gândire despre “căile neexplorate în game design” (designul jocurilor).
El încheie postarea pe blog cu o invitație să „Ne vedem în metaverse”, cumva chiar mai puțin tentantă decât invitațiile lui Zuckerberg de a explora acest „viitor” al web-ului.