Digital Living

Asistentul lui Louis Vuitton prezintă haine de lux vopsite cu ajutorul soarelui

Cea mai nouă metodă prin care moda încearcă să fie prietenoasă cu mediul?

Un student de la Central Saint Martins a găsit o metodă prin care să vopsească hainele din ultima sa colecție de menswear fără să folosească nici un proces de imprimare sau decolorare care ar putea contribui la poluarea mondială.

Materialul brut folosit? Soarele.

Jiyong Kim, fostul asistent de design a lui Louis Vuitton, s-a bazat pe puterea soarelui pentru a crea umbre sau valuri de culori pentru hainele lui. Studentul a folosit materiale de lux pentru fiecare piesa creată, după care le-a asamblat pe manechine, apoi le-a lăsat în soare până la 5 luni.

“Producția de materiale textile cauzează poluare la nivel mondial iar imprimarea irosește foarte multă apă, doar ca hainele să fie aruncate apoi și să cauzeze și mai multe daune mediului înconjurător”, le-a spus Kim celor de la Dezeen.

Jiyong Kim design

Folosind lumina soarelui, Kim nu numai că a eliminat acei pași dar a creat materiale unice. Ele devin mai bune odată cu timpul și creșterea expunerii, exact ca vinul.

De exemplu, un pardesiu indigo a fost lăsat în soare cu diverse accesorii prinse de el. După ce a desprins acele accesorii, au rămas niște umbre care creau un efect special.

Un bun exemplu de ce poți face dacă te joci cu lumini și umbre este o ținută din 2 piese în negru și portocaliu. Mânecile jachetei tip Bomber sunt mai întunecate decât restul, asta fiindcă au fost suflecate în timpul expunerii la soare. Pantalonii au două tonuri pentru că doar un singur crac a trecut prin procesul de decolorare.

“Pantalonii au trebuit lăsați afară pentru cinci luni pentru ca o parte din crac să pălească de la negru închis la gri deschis”, a dezvăluit Kim. El notează că totul durează atat de mult pentru că, spre deosebire de cele vintage, hainele moderne au chimicale mai puternice în ele și sunt mai greu de manipulat de o sursa naturală precum soarele. 

Colecția lui Kim, Daylight Matters, este compusă din opt modele și își dorește să atragă atenția către cele 92 de milioane de tone de textile de deșeuri aruncate în fiecare an.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai citite

To Top