Digital Living

YouTube îți recomandă conținut irelevant? Un nou studiu arată că nu poți face nimic sa eviți asta

youtube dislike

Dacă bănuiai că butonul YouTube nu a făcut aproape nimic, este posibil să I dreptate, din păcate.

Mai rău, chiar și opțiunile de „nu sunt interesat” sau „elimină din istoricul vizionărilor” ar putea să fie ineficiente în a influența tipul de conținut pe care YouTube ți-l oferă, potrivit acestui nou studiu  efectuat de Mozilla.

Cei de la Mozilla au descoperit că majoritatea instrumentelor pe care le au utilizatorii pentru a controla conținutul YouTube sunt „ineficiente”, prevenind mai puțin de jumătate din recomandările algoritmice nedorite.

Algoritmii de recomandare YouTube sunt pe cât de opaci pe atât de controversați. Mulți experți în confidențialitate și susținători ai drepturilor civile spun că platforma favorizează conținutul incendiar și trimite privitorii în așa-zise “echo chambers”, grupuri unde se adună utilizatori cu opinii extremiste, care nu acceptă opinii contrare.

Potrivit studiului Mozilla, care a folosit milioane de videoclipuri recomandate și mii de anecdote de la utilizatori YouTube, toate instrumentele pe care YouTube ți le oferă ca să arăți ca nu-ți place un videoclip sau pentru a-ți influența feedul sunt mai mult sau mai puțin ineficiente.

Acum, odată cu studiul Mozilla, criticii ar putea avea la dispoziție o nouă armă în lupta pentru a face algoritmii mai ușor de examinat.

Ceea ce au găsit a fost asta:

Butonul YouTube „Dislike” a împiedicat 12% din recomandările nedorite, în timp ce „nu sunt interesat” a fost și mai puțin eficient, prevenind doar 11% dintre videoclipurile nedorite.

Cea mai eficientă modalitate de a nu mai vedea lucruri pe YouTube care nu-ti plac?

Funcția „Eliminați din istoricul vizionărilor” a oprit 29% din recomandările nedorite, ceea ce este bine, prin comparație cu ineficienta butonului de Dislike. Totusi, vrei sa alegi „nu recomandați de pe canal” dacă doriți să nu mai vedeți anumite tipuri de conținut. Această opțiune a oprit aproximativ 43% din conținutul nedorit.

Descoperirile lor s-au bazat pe datele culese de la RegretsReporter, o extensie de browser care le permite utilizatorilor Firefox să „doneze” datele recomandărilor lor pentru a ajuta cercetătorii să găsească informații utile. În cazul acestui studiu, datele a peste 22.000 de utilizatori Firefox au ajutat la tragerea concluziilor.

“Nimic nu s-a schimbat. Uneori, raportez lucrurile ca fiind înșelătoare sau spam, iar a doua zi mi le arată din nou. Pare că, cu cât feedback-ul mai negativ le ofer sugestiilor lor, cu atât mai multe prostii îmi arată. Chiar și atunci când blochezi anumite surse, acestea revin în cele din urmă”, a spus un utilizator frustrat de YouTube, citat de Mozilla.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Cele mai citite

To Top